Perjantaina 27.2

Tällä viikolla tapahtui aika lailla kaiken laista. Muunmuassa tällaista…

Äidinkielessä opettaja luki meille satuja ja olemme myös harjoitelleet verbejä.
Yllissä opettaja pälätti koko tunnin kaikesta muusta paitsi siitä mistä olisi ollut tarkoitus puhua, eli rengasmatkasta.
Musiikissa aloittimme harjoittelemaan nokkahuilun soittoa.
Kuvaamataidossa aloitimme tekemään kilpailuun eläin aiheisia töitä.
Uskonnossa teimme koulun seinillä vaeltavia salaperäisiä ukkeleita.
Matikassa teimme murtolukuja ja desimaalilukuja.
Englannissa emme tehneet mitään koska englannin tunnit olivat peruttu.
Liikunnassa olimme kaikenlaisia leikkejä.
Tekstiilityössä B-ryhmä neuloi edelleen. Teknisessä A-ryhmä teki laivoja ja autoja.

Mielestäni viikko sujui hyvin ja meni tosi nopeasti. T:Jonna
Minä pidin viikosta koska ei juurikaan ollut kiusaamista ja kaikki leikkivät iloisina. T: Emilia

Talvilomakuulumisia

Lomani alkoi kivasti, lähdimme lauantaina huristelemaan kohti Tahkoa. Olimme 17:00 perillä ja purimme vain tavaramme.

Sunnuntaina menimme laskettelukeskukseen vuokraamaan sukset. Vuokrasimme sukset ja lähdimme laskettelemaan.

Maanantaina menimme äitini kanssa hiihtämään. Olimme hetkenhiihtämässä ja kun tulimme mökkiin menimme saunaan.

Tiistaina olimme mökissä löhöilemässä puoleenpäivään asti, mutta sitten päätimme mennä syömään ravintola Viettiin.

Keskiviikkona ei tehty oikeen mitään paitsi söimme karkkia ja katoimme leffaa perheen kanssa.

Torstaina menimme kolmeksi tunniksi laskettelemaan siskoni kanssa, sitten menimme uimahalliin uimaan.

Perjantaina lähdimme kotiin ja matkalla menimme vielä Burger kingiin.

Talvilomakuulumisia

Olin mamman mökillä isin , Miisan ja mamman kanssa. Mamman mökillä oli hauskaa. Matka oli pitkä ja kesti neljä tuntia. Tiistai aamuna mä hiihdin Miisan kanssa. Yritimme salaa tehdä kaikki aamutoimet ja pukeutua, mutta pukeutuninen oli vaikeaa, koska isi huomasi. Keskiviikkona minä hiihdin Miisan ja isin kanssa. Hiihtämisen jälkeen mentiin pilkille. Ei saatu kalaa edes kärpäsellä. Torstaina leikittiin lumisotaa Miisan ja isin kanssa. Perjantaina oli lähtö. Ulkona oli kauhea keli maa oli jäässä. Minä hiihdin olen hiihtänyt jäisessä maassa. Lauantaina pelasin Miisan kanssa Minecraftiä ps 4:sella. Sunnuntaina minä, Miisa ja mamma. Mentiin elokuvateatteriin katsomaan: Risto Räppääjä ja Sevillan saituri.

Kävin laivalla,Huimalassa ja enolla.Kun mentiin laivalla Viroon tutustuttiin vähän viroon.

Olin leirillä joka päivä oli uintia. Kahtena päivänä oli myös luistelua. Ennen kun olin leirillä olin Gran Canarialla.
Kävin joka päivä ielläkin uimassa,altaassa oli suola vettä. Perjantaina olin jeeppi ja kameli safari nimisellä retkellä.
Teimme pienen lenkin kameleilla jonka jälkeen menimme jeepeillä vuoristoja pitkin,kävimme matkan varrella camel park nimisessä eläin tarhassa.

Hiihtolomani

Hiihtolomani alkoi mukavasti keskiviikkona neljän tunnin ajomatkalla Mummoni luo.Sinne saavuimme myöhään illalla.Mummon luota aikaisin aamulla lähdimme huristelemaan kohti Tahkoa.Sinne ajoimme pari tuntia.Kun pääsimme noin puoliväliin matkaa pysähdyimme ABC:llä pienellä välipalalla ja jatkoimme matkaa vielä pari tuntia. Perillä laitoimme kamat paikoilleen.Siitä eteenpäin laskettelimme perheeni kanssa neljä päivää. Sen jälkeen menimmemökille vielä pariksi päiväksi. Ja sitten palattii kotiin. Oli kiva loma.

Talvilomakuulumisia

Tein ruokaa lomalla paljon. Tapasin sukulaisia ja jengiläisiä. Iloitsin pienestä lomasta ja matseista. Kaipasin Ukkia joka oli Ruotsissa. Retkeilin omalla taka pihalla. Mielestäni ukin ei olisi pitänyt Ruotsiin ja minä autoin mummia kaupassa.

Maanantaina menimme koko perheen kanssa Messilään lskettelemaan. Matka kesti tunnin mutta eivse haitannut. Olimme Messilässä melkein koko päivän. Tiistaina minä ja isäni menimme Vihtiin ja me vuokrasimme minulle 2 tunnin kestävän lumilauta tunnin. Loppu viikolla menin kaverini kanssa leffaan. Loma oli mukava.

Sunnuntaina ratsastuksen jälkeen lähdimme isoveljeni kanssa Turkuun mummille. Siellä me keilasimme, leivoimme karjalanpiirakoita ja korvapuusteja, vakoilimme mummia ja askoa >:D, saunottiin, pelattiin sekä katsottiin telkkaria. Lauantaina lähdettiin ajamaan kotiin päin. Sunnuntaina menimme taas ratsastamaan ja sen jälkeen pelasin Minecraftia.

Talvilomakuulumisia

Lauvantaina vietin synttäreitäni Megazonessa, kavereitteni kanssa. Seuravana päivänä menin isän ja äidin kanssa katsomaan team uniquea jääpuistoon. Kävimme serkkuni ja äitini kanssa Helsingissä shoppailemassa. Sitten lähdimme äidin kanssa Tukholman risteilylle. Lauvantaina kun tulimme äidin kanssa kotiin oli kaverini kanssa. Sunnuntaina olin myöskin saman kaverini kanssa. 🙂

Sain uuden repun, sitä on tullut käytettyä. Kävin  ystäväni synttäreillä

Tein lettuja, pannareita ja paistoin makkaraa laavulla. Tapasin kavereita ja sukulaisia. Iloitsin hiihtolomaa. Kaipasin hamteria nimelta Jerry. En retkeillyt ollenkaan. Kun tulin Vantaalle kotiin heti aloin pelaa ps4. Mielestäni talviloma oli kivointa.

Lähdin lauantaina neljältä mökille. Matka kesti noin neljä tuntia vähän kauemmin. Pysähdyimme kaksi kertaa. Kun olimme saapuneet mökille veimme tavarat sisälle ja  sen jälkeen menin ulos. Lähdin siskoni kanssa kävelemään jäälle. Siällä me oltiin ehkä 20 minaa. Mökillä oli kivaa siällä oli myös mun eno. Me laskimme pulkalla me saunottiin ja potkukelkkailtiin. Mulla oli kuitenkin ärsyttävä yskä

Talvilomakuulumisia

Talvilomalla olin kotona ja mummilassa

Tein talvilomalla mielestäni hauskoja ja vähän vähemmän hauskoja juttuja. Maanantaina minä olin ratsastamassa. Hevosen nimi jolla ratsastin oli Pauli. Me emme  tehneet hirveästi nitään. Vain pohkeen väistöä ja avotaivutuksia.

Tiistaina en tehnyt mitään muutakatsoin varmaa miljoonannen kerran elokuvan The fault in our stars ( Tähtiin kirjoitettu virhe ) ja söin myös karkkia.

Keskiviikkona minä sain hammasraudat. San yhdellä keralla kahdet raudat: telaketjut ja alahampaisiin jotkut raudat. Kun tulimme hammaslääkäristä minä sain jäätelöä.

Torstaina kävin kaupassa enkä tehnyt mitään muuta erikoista.

Perjantaina kävin mummolassa syömässä ja sitten klo 17:00 lähdin kävelemään iskälleni Askistoon.

Lauantaina minä kävin isäni ja veljieni kanssa keilaamassa.

Sunnuntaina minä tulin kotiin iskältä ja pelasin yhden meidän luokkalaisen kanssa minecraftia.